نحوه پذیرش و رسیدگی به نسخ و اسناد مراکز طرف قرارداد تا انتهای فروردین ماه 1401
جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۴۷ ق.ظ
احتراما؛ در راستای اجرای تکالیف قانونی مصرح در جزء (6) بند (ک) تبصره (17) قانون بودجه سال 1400، ضمن ابلاغ آمادگی این سازمان به مراکز طرف قرارداد برای پذیرش نسخ الکترونیک و به منظور پرهیز از بروز هرگونه خلل در تامین خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیمهشدگان محترم سازمان تامین اجتماعی، دستورالعمل شرایط پذیرش، محاسبه و پرداخت اسناد بستری و سرپایی از تاریخ 01/10/1400 به شرح زیر ابلاغ میگردد:
- اسناد بستری : مراکز دولتی و دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد صرفا بهصورت مکانیزه و از طریق سامانه سپاس قابل پذیرش میباشد. در صورت عدم دسترسی به سامانه سپاس، کلیه مراکز غیردانشگاهی میتوانند اسناد بستری را از طریق API به سامانه رسا ارسال نمایند. فرایند رسیدگی به اسناد بستری مورد اشاره و همچنین فرایند پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری که به واحد خسارت متفرقه ارایه میشود طبق روال مرسوم انجام میگیرد.
- نسخ تجویزی تمامی پزشکان و درمانگران طرف قرارداد در بخش سرپایی : صرفا به شکل الکترونیک قابل پذیرش و پرداخت خواهد بود. لذا از همکاران محترم پزشک انتظار می رود با ورود به سامانه نسخه نویسی الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به آدرس ep.tamin.ir یا سایر سامانه هایی که امکان نسخه نویسی الکترونیک را مهیا نموده اند، در خصوص صدور نسخه الکترونیک اقدام نمایند.
- خدمات ارایهشده (نسخهپیچی) توسط موسسات طرف قرارداد اعم از داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری، پزشکی هستهای و... : صرفا در صورت ثبت و ارسال الکترونیک از طریق پورتال معاون درمان سازمان، توسط واحد مذکور قابل پذیرش، محاسبه و پرداخت خواهد بود. برای پیشگیری از ایجاد اختلال در خدمترسانی به بیمه شدگان سازمان در صورتی که تحت شرایط خاص و استثنایی نسخ کاغذی از سوی پزشکان محترم صادر گردد، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک میتوانند همانند گذشته تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰1 نسخه کاغذی یاد شده را در پورتال معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی پذیرش نماید. بدیهی است مراکز محترم پاراکلینیک و داروخانه طرف قرارداد در هیچ شرایطی مجاز به محاسبه خدمات بیمهای به صورت آزاد نمیباشند.
- پذیرش نسخ کاغذی در مواقع قطع برق و اینترنت و همچنین وقوع هرگونه بحران و بلایای طبیعی و بطور محدود بلامانع خواهد بود.
- ۰۰/۱۱/۰۱